KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 10 april 2011

Äntligen vår!

I fredags var jag och dottern till Botnia hallen och hjälpte till att ställa iordning årets internationella hundutställning. Som vanligt teipade vi mattorna, tyckte det gick snabbare i år än något år förut. Förmodligen var jag den ända (nästan) som inte ställde ut hunden. Måste ju bara korrigera från förra inlägget, det var INTE samma domare i år, jag hade tittat fel. Nå sak samma, hade ju inte ställt ut ändå. Men nu e vi taggade inför Tuuri utställningen. Kommer faktiskt att anmäla ikväll. Tycker fortfarande att det är sorgligt att det bara är de stora uppfödarnas namn som finns med på resultatslistorna. Som denna helg mest bara Flat Power och Mei Dan som toppade listan. Visst har de fina hundar, men det finns ju faktist hur många andra som helst oxå!! Elina red Manolito idag hos Piisas. Det gick jätte bra, fast vi konstaterade nog att han blivit lite av en soffpotatis.. En av stallsflickorna som är äldre och mera erfaren än Elina provred honom. Först var han lite sur och tvär, någon höll ju faktiskt på att ta kommandot över honom, men efter en liten stund gillade han verkligen att få arbeta riktigt ordentligt för en gångs skull. Det var ett riktigt nöje att se hur duktig han verkligen är. Men han störde sej nog mest över att han måste ge bort sin titel som kung och börja kalla sej själv prins.. Det var ett hårt slag ;O) Nästa helg hoppas jag att jag är helt återställd, för då kommer kärran att sättas efter honom och då blir det körning på schemat, hela långa helgen. Happy motionerade sej själv idag, sprang av och ann längs kortsidan av hagen och ropade i högan sky efter Manolito som fick vara ut på jobb. I detta härliga vårväder har jag passat på och haft vårstädning i hagen. Sambon körde ut två jättestora lass efter 4hjulingen. Ännu finns det hur mycket som helst, men lite åt gången... Vart efter att snön försvinner.

3 kommentarer:

  1. Ja, Manne gjorde bra ifrån sig igår, alltid kul med hästar som har pondus o attityd! :) Å vikken fin blogg du har nu!!

    SvaraRadera
  2. Åhåå jasså ni har legat på latsidan! ;) Kan du inte fota lite meeeer? Hehe. Pussa honom från mig. Kramar/ Erica "gammelmatte"

    SvaraRadera
  3. Okej Erica jag ska försöka fota mera :O)

    SvaraRadera