KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 5 juni 2011

Upp till bevis!

Här kommer nu bevisen på vårvinterns tränings resultat!!




E han inte fager så säg?










Manolito gillar att dra sulkyn. Hade han varit något år yngre, hade han kanske fått va me på travbanorna oxå. You never know... Men nu håller vi oss på vägarna uppe på Börknäset och det trivs vi med. Han har bara gjort ett ordentligt glädje skutt, men tyvärr(eller som tur var) tog ena bakhoven i skankeln och han fegade ur.. Elias satt och lät som en cowboy i sulkyn jiiiihaaaaa och skrattade så gott, hääftigt var hans kommentar.

Förra söndan var Diesel på utställning. Det gick jätte bra och han uppförde sej exemplariskt, stod fint och travade som en kung. EH fick han som bedömning och ända domaren klagade på var att han är för trång bak. Undrar ifall domarn kanske borde beställa ny tid till optikern. Nåå sak samma, jag har fortfarande världens bästa Diesel!!!

Herr Sprätt, vår svarta kanin har tyvärr lämnat jordelivet. Han borde ha blivit mellan 8 och 9 år. Trodde faktiskt inte att jag skulle fästa mej såå mycket för en kanin, men stora våta tårar rann nedför kinderna när jag fann honom.
Bara för att inte den bruna Lurifaxen skulle behöva vara ensam var jag och ungarna och hämtade hem en dvärgkanin i torsdags. En svart liten en som har fått namnet MINI. Bilder kommer senare.

Ikväll blir det western igen! Oj vad jag väntar!!!



Ha en riktigt fin fortsatt helg!!

2 kommentarer:

  1. E sir ju jättemysit ut hede!Å siekärt härlit ti kyör åp börknese såde:)

    SvaraRadera
  2. Absolut!! Nu väntar vi på hovslagarn, sen blir det rally i byn :O)

    SvaraRadera