KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 1 augusti 2011

En fet nolla

Diesel var på sitt första prov i år. Dock höll inte värmeböljan semester och inte heller alla hemska flygfän i skogen. Vilken tur att jag inte alls är känslig av deras stygga bett, såg ju ut som en knölpotatis efter jag varit en stund i skogen. Egentligen borde jag haft kameran med när jag skulle dit och bloda. Veckans outfit.. Shorts, gummistövlar, långärmad tröja och lippis. Tog fel byxor i farten när jag åkte och kom till skogen med Elinas byxor, det är ju ett tag sedan jag haft storlek 120... Men det gick jätte bra med shortsen för det var inget risigt spår tack och lov.

Diesel hade ju sina bravader igen. Han simmade och snorklade i både vattendiken och lerdiken, han mådde som en kung, ni vet spa helg i skogen igen! MMMMMM Han bommade första legan, konstigt att han ALLTID drar ut till höger när han 'ser' förmarkeringen, det slår aldrig fel. Den här gången gjorde han en egen travbana och gick runt legan med ca 10-15 m radie och stannade alltid vid samma träd och kissade. När han gjorde det för tredje gången kunde jag ju inte annat än börja skratta åt dåren och frågade ifall han inte redan märkt att han var den enda hunden i skogen, man behöver inte märka samma träd 3 gånger heller.. Första hörnet med hoppet gick ju som på räls - rakt fram, vi hann ju inte vika av heller, det gick av bara farten. Och sen när vi blev satta på spåret igen efter vår 2:dra tappt kom han på att nu jävlar var det lördag och dags att börja värma upp inför kvällens dans . Han bjöd upp till både vals, tango och polka med alla gamla granar och tallar. Shottis blev det med riset. Vi fick en fet nolla med kommentar av domaren att i dag var kanske inte Diesels bästa dag. Tro mej ännu är vi inte klara. We will be back.....sooon....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar