KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 28 augusti 2011

Looping rundor

Elina och jag tog hem hästarna igår, pga av villa avslutningen. Ifall det skulle bli mycket raket skjutning. Vi passade oxå på att rida lite. Manolito försökte några gånger att få av Elina, men hon var stenhård. Jätteduktig och till sist konstaterade nog Manne att han kom till andra och de jobbade riktigt bra. Happy var oxå på bettet och efter ridstunden spolade vi av dem. Det var typ 26 grader ute igår. Hästarna mådde fin fint.
Idag red vi dem tillbaka till sommarbetet, vi passade på att rida ut på en super stoor åker. Happy var minsann med på noterna och ville helst bara sträcka ut i flygande galopp, men snäll och omtänksam som hon e väntade hon troget på Manne. Vi satte igång i galopp och kom upp brevid Manne och han hakade på, men tog ett glädje skutt och Elina tog en riktig Looping. Manne tvärstannade och det gjorde Happy oxå, jag satt och tittade på Elina och Manne och när Happy tvärstannade var jag på god väg att dimpa i marken jag oxå, men jag hölls nog på. Elina var deppig och lite tjurig, men när jag berättade att Manne bara blev så glad att han skulle få galoppera och att hon lyckats med några steg, var det inte det minsta problem med att få upp henne i sadeln igen :o) Nu var hon ett steg närmare sitt mål!!






Diesel <3

Diesel har hunnit vara på sitt andra spårprov i sommar oxå, på hemmaplan. Det gick mycket bra!! Han fick en trea och han jobbade jätte bra. Gjorde en utbytes affär med Lena, hon gick med Diesel och jag var spårvisare på två spår i stället. Det verkade vara en riktig bra affär, så nästa gång gör vi likadant.

Om det var somrigt och varmt igår så är det minsann höststormar idag.


Ha en fin höst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar