KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 11 februari 2010

Mat dax



Nu har det snöat och drivat och snöat och inte verkar det att sluta i första taget heller.

Jag har varit och hämtat hundfoder åt Diesel idag. Han har fått smak för Nordic Hundfoders köttkorvar. Nu minsann äter han som bara den, tomt i matkoppen i ett nafs!


Jag har provat med många olika torr foders sorter med mindre bra resultat. För tillfället tycker han ganska bra om High-Energi Professional.

Jag hoppas att han blir lite rundare till våren. Alla säger att man ska hålla efter flattarna, de blir feta, men inte min flatt, kanske sen när han blir äldre.. Men han e ju fin som han e, min Diesel.

Har varit lite företagsam idag oxå.. Har sänt in Diesels resultater från fjolårets tävlingar. Både utställnings och mejä resultaten, till föreningarna vi hör till. Vem vet.. Kanske det lossar ngn vandringspokal.. Betvivlar, men man kan alltid försöka. De delas ut på föreningarnas vårmöten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar