KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 24 juni 2010

Hästgöra till midsommar!

Igår fixade jag runt hästarnas sommarhage. Tyckte att strömmen i stängslet inte var lika stark som den brukar. Så man drog fram trimmern och gick runt stängslet. Först använde jag svärfars trimmer, en sån med snöre, lite småjobbigt när det var långt gräs. Men sen tog jag mod till mej och sökte upp farsans som har en klinga. Har alltid trott att den skulle vara svår och tung hanterad. Men nej, det gick som en dans faktiskt. Nu är det midsommar städat i hagen iallafall.

Sadel jakten fortsätter ideligen.. Idag sänds en liten 14" åt Manolito, från just precis... Sverige. Väligt märkligt att allt jag vill ha alltid ska finnas där... Det är en helt vanlig brun sadel som blivit omstoppad ganska nyligt, det kommer nya stigläder och stigbyglar med säkerhetskorgar med. Hela paket 70€ + frakten förståss... Men det är en annan femma.

Har oxå en ny en på g åt Happy oxå. Bästa hittills iallafall. Det är en Barnsby xtra vid bom 16,5" skit läcker och super bekväm att rida i. Har inte riktigt bestämt mej ännu om det blir den eller. Ska in till Camilla ngn dag och prova en annan, som inte är lika vid i bommen. Själv tror jag ju att det blir Barnsby sadeln.
Bomlösa Barefoot London sadeln har jag ute på tre olika ställen, inget napp där ännu, men jag hoppas ju på att den blir såld så fort som möjligt.

Idag har Manne och jag varit ute på en morgon promenad. Happy får vänta tills senare. Hade nog tänkt ta henne på en skogsritt oxå, men det började bli så varmt och fullt med otäcka flygfän som tyckte om att bitas och stickas. Tror det blir den varmaste dan hittills i sommar.

HA EN RIKTIGT SKÖN MIDSOMMAR!!

1 kommentar: