KVARNTORPET´S MARETTI

onsdag 30 mars 2011

Back to life

Så var operationen klar. Allt gick nog bra. Trodde faktiskt att det skulle vara värre än vad det är, något possitivt iallafall. Ett problem mindre! Fast det var en massa kaos. Jag hann bara till Vasa så ringde Patrik och sa att Elias hade börjat spy, fammo Lisbet skulle vara med honom hela dan. Nå det gick inte lång stund före hon oxå fick magsjukan. Piisa skulle sköta om hästarna, men även hon drabbades av samma bedrövliga magsjuka. Visst är det typiskt! Allt på en och samma gång. Men som tur var fick Piisa tag på Nella och hon kunde ge middagshöet åt alla hästarna. Patrik och Elina skötte om hästarna när vi kom från sjukhuset. Vilken soppa.. Måste ju bara få berätta om när jag vakanade ur narkosen..Jag trodde tydligen att vi gjort en operation på jobbet. För det första jag sa var: Breathing.. Still breathing.. Yeah she's alive.. No worries. Sen kom jag på var jag var och kunde inte annat än börja skratta, det gjorde de andra som fanns i uppvakningsrummet oxå. Jag fick ett meddelande av en bekant idag som trodde att jag skulle sälja mina hästar. I annonsen på findit såldes en tinker och en shettis säljaren är J. Men gott folk, det är ABSOLUT INTE mina hästar!!! Nä nu ska jag inta ryggläge på soffan och ska absolut inte göra ngt mera idag. Ska åka till jobbet imorgon, men det blir bara lätta sysslor resten av veckan.


Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar