KVARNTORPET´S MARETTI

tisdag 1 mars 2011

Nytt jobb

Elina min fina var uppe med tuppen i morse. Jag hann knappt upp ur sängen före hon stod brevid och undrade om vi skulle ut och rida. Sur blev hon när jag beodrade henne tillbaks i säng, klockan var ju knappt 7. Jag gick ut och släppte ut hästarna och mockade stallet och ställde allt i ordning för resten av dagen, gick in och åt frukost och dottern som mer eller mindre slukade sin frukost. Hon VILLE ju ut oh rida!!! Och ridning blev det när vi var klara. Lite över 8 satt hon i sadeln och sken som en sol. Hon ville SÅÅÅÅ lära sej att galoppera. Men först måste hon nog lära sej att hålla koll på tyglarna, händerna och sin egen sits. Det blir bättre och bättre.
Imorgon kommer skoarn och fixar hästarnas fötter. Det börjar bli ett tag sedan han var sist.
Idag började jag på mitt nya jobb!!! SKIT KUUUL!!!! Och jaa, det gick bättre än vad jag kunde föreställa mej, jag har börjat jobba som veterinär assistent. Det jag mest 'gruvade' mej för var nog språket. Veterinärerna är från Estland och kan varken svenska eller finska, bara engelska och jag har ju inte använt engelskan på urminnes tid.. Men so far so good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar