KVARNTORPET´S MARETTI

tisdag 10 maj 2011

Western






Oj vilken helg vi haft! Annina Hietikko var hit på lörda kväll och höll western undervisning, det var jätte lärorikt. Happy är en riktig pärla och vilken personlighet hon har sen!! Det här är absolut vår grej, bara jag börja komma underfund med vart jag ska göra av med de lååånga tyglarna.... Jag har faktiskt beställt ett nytt westernträns med tyglar, så då blir det av att smygträna lite :O) Happy har fått som ovana att gå och kasta något fruktansvärt med huvudet och det höll hon även på med i lördags. Mot slutet av lextionen hade hon märkvärt börjat konsentrera sej mera och kastandet hade avtagit. Igår när jag red, fokuserade hon sej faktiskt mera på vad vi höll på med och kastade inte lika mycket.Den 22 maj kommer vi att ha vår nästa lektion. Blir säkert ännu bättre, åhh vad jag väntar ... Hoppas på en bättre sittande sadel då, för den jag hade ville bara vara på sniskan :O) Några bilder från helgen.






Eva-Lena med Byr längre bak och Piisa med Sveipur






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar