KVARNTORPET´S MARETTI

onsdag 24 november 2010

Manne vs. Mulle

Tänk hörni.. det är en månad kvar till julafton. Uschadå vad tiden rusar iväg. Håller på hela dagarna och tycker att jag inte får något gjort. Pluggar, nåja.. ibland, är lite lat för tillfället. Håller på med hästarna och även varit hos pappa och skött om hans hästar nu i två veckor.
Konstaterade att Nella, vårt 5 åriga finnhäststo verkligen har växt på sistone. Hon börjar bli högre än vad jag är lång, hela 166cm. Ska försöka mäta henne nån dag.
Igår var skoarn hit och satte nya vinterskor runt om på Happy och Manne fick vinterdojjor fram. Jag hade tänkt fara ut på långritt idag, men neeej.. Det heter ju att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. Men fortfarande vill jag inte ut på slätten här i iskall snålblåst.. Så det får bli en annan dag, ja,aa det tycker jag oxå :O)
Förra veckan hade Manne och jag skit skoj. Vi var ute på en 'promenad', vi kom ner till åkrarna och var en liten bit ut på den ena åkern när Manne plötsligt hörde pumorna ropa i skogen. Han trodde att han var värdens bästa mustang och stegrade sej och var jätte tuff. Tills han kom på att jag fortfarande höll i grimskaftet. Lite skamsen fortsatte han att gå vid min sida.. Jag tyckte att det lät lite konstigt bakom oss, trodde nästan att vi hade katten i släptåg som studsade på. Men det var Manne som gick och 'kickboxade' med bakbenen.
Efter en stund hade vi nog smygande hyenor runt omkring oss oxå.
När vi var ungefär på halva åkern kom han på att de nog faktiskt förföljde oss och började studsa hit och dit. Jag började skratta åt honom och hans kula lek. Han tittade på mej precis som han skulle säga: försten vinner och helst hade han sprungit iväg. Måste ju bara påpeka att han är nästan identisk med den berömde Mulle.
Vilken tur att han inte är denna tuffa mustang som han ibland tror att han är utan världens bästa och charmigaste shettis!! Han skulle aldrig hålla på med sånt när någon av barnen rider, då är han helgonet själv.
I söndast tog vi julkort: Elina som lucia, Elias som pepparkaksgubbe och Manne som jultomte. Resultatet får ni lite närmare jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar