KVARNTORPET´S MARETTI

lördag 6 november 2010

Puzzelbitar

Godmorgon världen vilken underbar dag idag!!
Har nu hunnit prova på western ridning och det var en upplevelse. På tal om nollställning!
Först var jag lite skepptisk, för man gör ju allt mitt emot än i klassisk ridning. Som exempel: Sväng vänster. Jag var ju beredd att ta vänster tygel, håll mot med höger och tryck med vänster skänckel. Men nähä.. Lyft tyglarna över på vänster sida, tryck med höger skänckel och för ut den vänstra.
Efter en stunds ridning började jag få 'halleluja moments', började förstår varför Happy gör som hon gör. Förmodligen är hon mera western riden än klassisk.. (Kanske) Nå sak samma..
Vi red i 1,5 timme och det var jätte skoj, mycket nytt lärde jag mej och joo, jag blev helt tagen. Precis som jag funderade före så är nog det här något för mej. Kan helt klart påstå jag blivit frälst! Andra gången i mitt liv, förra gången var när jag lärde mej lite av akupressur! *skrattar*
Mera inspirerad blev jag efter gårkvällen när jag var ut och testade mina kunskaper på Happy.
Ännu en gång skulle jag ha velat höra vad hon tänkte.
Vi började med 'vänster- höger' övningnen. När vi hållit på en liten stund svängde hon huvudet mot mej och jag är säker på att hon tänkte: -alltsååå shit pomfritt, hon har snajjat det här!
Jag försökte testa med allt vad jag lärde mej dagen före och hon kunde mycket av vad jag försökte begära av henne!!(Långt ifrån proffsigt, men ändå..) Jag blev helt salig!! Det kändes faktiskt som om vi börjat tala samma språk. Och det bästa med allt var nog att hon inte var nöjd att avsluta ridstunden, vi höll på ca 40 50 minuter och hon ville bara fortsätta.
DET är länge sen sist hon var SÅÅ på hugget!! (Funderar om hon överhuvudtaget varit det ngn gång sedan hon kom... hmmm..) Känns bara så skönt!! Jag kommer absolut att fortsätta ta lektioner. Det här e bara början.
Manolito fick oxå vara ifarten igår, han bjöd på ponnyridning åt Elina och hennes kompis Amanda och lillasyster Sandra. Han var så snäll och gullig. Sandra hade aldrig ridit förr och jag kan lova att det visste nog herr Manne av minsann, han gick såå sakta och försiktigt. Amanda travade för första gången, det tyckte hon var kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar