KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 28 november 2010

Härliga helg!!

Diesel tittar ut över slätterna.

Vilken helg! Först kom isisarna till Börknäsgården i lördast, nu finns det 5 hästar här på backen. Vem kunde väl tro det för typ bara ett år sen??
Eftermiddan tillbringades i Nämpnäs i SÖKs växthus och då var det agility tävling som stod på schemat. En liten inofficiell tävling med relativt många deltagare, med tanke på att det var runt -14 grader ute.
Diesel var inte med, jag funktionerade (skrev resultaten). Passade på att sätta upp en reklamlapp oxå. Massage både för dej och din hund (eller häst).
Idag har jag inte varit speciellt aktiv med ngn av djuren. Jag har stått hela halva dan på basar i Kalax skola och sålt stickade vantar och strumpor.
Nästa helg ska Diesel och jag på kurs!! Lördan blir det dragkurs vilken vi kommer att delta i. Och söndan blir det spårkurs, men den hoppar vi över. Det hade nog varit intressant, för de går igen alla möjliga och omöjliga varianter av spår/sök.
Det är fem hanhundar anmälda till Diesels klass i Tammerfors utställningen. Ganska normalt med andra ord. Sammanlagt är de 34 flattar. Ska bli riktigt kul att få slippa ut på utställning, det är ju trotts allt länge sen sist.
Hoppas att det blir lite varmare imorgon så jag kan ta en ridtur ute i skogen med Happy. Jag har varit så kraxig den här veckan, rösten försvinner till kvällarna och när jag är ute och gör nånting så börjar jag hosta. Förbaskade förkylning som inte ger med sej. Don't like!!
Men nu blir det soffan resten av kvällen!! Borde börja jobba på inlämningsuppgiften till skolan som ska vara klar tills imorgon, men....det får bli en ny dag, nu laddar vi om batterierna! Nya tag imorgon!!

Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar