KVARNTORPET´S MARETTI

lördag 4 december 2010

Draghunden

Härligt ute nu, lite mera snö vore kul men jag ska inte klaga, man vågar ju sej ut igen.
Fick vara ute i arbetets tecken torsdakväll och fredan i lokala affären, där jag jobbade förr. Ungefär 2,5 år sedan jag slutade där, men det kändes nog bara som jag varit på semster *ler*. Riktigt skönt att få vara ute bland folk igen, få vara social!!
Lös longerade både Happy och Manne igår. Happy var riktigt taggad, Manne var lite latare och stannade helst 'för att se sej om'. Men springa häcken av sej fick de nog minsann.
Alltså idag har Diesel och jag fått prova på något nytt. Hunden som draghund. Skit kul att köra hund. Fast Diesel förstod inte skillnad på höger och vänster... Han drog först en pulka med loksele, i början var han förbryllad över skanklarna, men det gick över ganska fort. Sen drog han kedjor med en nomesele, styrke träning, vilket gick riktigt bra.
Vi började förmiddan med teori och det var riktigt intressant. Med andra ord en riktigt bra och lärorik kurs.
Hann oxå med att trimma honom idag. Nu är han riktigt vacker och ser inte mera ut som en afganhund utan som den stilige flatthane han verkligen är.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Halkade in hit när jag sökte på hundar....
    och vilken fin hund sen! En stilig flathane! ;)
    Hoppas att du har haft en fin helg!

    SvaraRadera