KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 30 december 2010

Gott nytt år!

Julen gick med stormsteg iår! Tråkigt att det bara var som en vanlig helg, mycket roligare med mera lediga dagar! Själv hann jag vara i lokala affären tisdag till torsdag, och gud vad det var skoj.
Tomten kom nog i år oxå och med vilken STOOR säck sen!! Gissa vad jag fick.....
JAAAA jag fick den efterlängtade selen åt Manolito!!!! Lyckan var gjord!!
En riktigt fin tack-sele.
Elina och jag invigde den igår, vi tömkörde honom och det gick som en dans. Nästa gång blir det att spänna kärran efter och 'provsitta'. Få se vad han säger om skanklarna och 'något' bakom sej. Själva premiären tar vi lite senare. Skynda långsamt, då kommer man längst!
Bild bevis kommer nog senare, men ännu är det inget att dokumentera.
Efter kölden och julstressen slapp äntligen Happy och jag på en härlig ridtur. Här har det varit nära -30 som värst, som tur är har vi det lite varmare här inne 'i skogen'. Nu är det nästan sommarvärme här mellan -5 och -11, riktigt passligt för utomhus aktiviteter :O)
Jag hade sänt efter hästgrejer före jul, de kom igår. Happy fick ett riktigt fint svart fleece täcke, Manne fick ett blått fleectäcke och så beställde jag ett vintertäcke med halsdel, men tyvärr var de slut så jag fick ett vanligt bara, nåja det borde väl duga.. Fast det var ju nog för halsdelens skull jag beställde.... Sen kom det arnica och kylliniment och annat smått och gott. Joo, mina back on track skosulor, jag undrar verkligen om de fungerar... Tiden får utvisa det, skeptisk - lite..
Tänker ni ge några nyårs löften i år??
Kanske jag ger samma löfte i år igen....

Lova inget du inte kan hålla!


Gott nytt år på er!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar