KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 3 januari 2011

Nytt år nya utmaningar!

Familjen annorlunda, ja det kan man säkert kalla oss under nyårsnatten, hahaha.
Hos oss var det damerna, dottern och hunden i koppel som var och sköt raketer. Jycken var lika crazy som vanligt och inte förstod han heller att vara det minsta rädd för raketerna heller.
Hästarna morrade inte heller över raketerna. Fast jag tyckte inte att det sköts såå mycket här utanför, mera nere i byn och runt omkring oss och tur är nu det! Musti, nordsvensken som jag hade senast fick ju vrål panik när han hörde en raketer och det var en sann plåga när det blev nyår och villa avslutning.
Själv tycker jag att de kunde förbjuda alla smällare och raketer, kan de förbjuda snuset kan de lika gärna förbjuda raketerna!! Men det är ju min åsikt!!
Idag gott folk har vi börjat!! Manolito fick prova på att ha kärran efter sej idag och det gick som en dans. Jag började med att spänna fast kärran och lyfte den från ena sidan till den andra och lyfte upp den och satte ner den igen, Manne brydde sej inte det minsta! Till sist satte jag mej i kärran och han bara svängde sej om precis som han skulle fråga: har du det bra där bak i vagnen? :O)


Imorgon ska jag banne mej ha med kameran, nu ska det börja dokumenteras vad som händer här om dagarna.
En sån här fiin sele fick vi till jul:





Jag har oxå varit ut med svägerskan på en ridtur med hennes isisar idag. Börjar bli typ 12-13 år sedan jag senast ridit en islandshäst. Prövade på att tölta och det var ju bara sååå kuuul. Piisa red på Byr och jag red på Sveipur. (Ursäktar okunskap i isländska)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar