KVARNTORPET´S MARETTI

fredag 28 januari 2011

Så nöjd!!

Igår fick Manolito vara ifarten igen! Jag spände kärran efter honom och gick runt ridplanen !!
Först hade han lite svårt att starta, men det var nog mitt eget fel. Jag borde ha vänt kärran från början så att inte skanklarna hade tagit emot halsen när vi startade. Men Manne stod så stilla att jag kunde släppa honom och gå bakom och lyfta kärran så den inte var i vinkel. Sen fortsatte vi framåt några steg, han stannade och funderade varför i all världen den där saken på hjul måste förfölja honom... Men med mycket beröm och lite övertalning kunde vi fortsätta. Vi gick två varv och det gick riktigt smärtfritt. ÅÅÅÅHHH vad jag var glad!!! Svävade på små mjuka moln efteråt.
Det var så härligt väder igår så jag passade på att rida Happy oxå. Vi tränade lite allt möjligt men till sist blev det att träna galopp fattningen. Det var skoj!! Och jaaa det känns i både baken och benen idag, men det är det värt!!! Passade oxå på att pulsa i djupsnön. Med andra ord hade vi en otroligt varierande träning. Det blev både styrke och tempoträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar