KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 7 februari 2011

Äventyr eller vardagen med lite lyx!

ÄVENTYR NR 1
För två veckor sedan var Elias och jag med Piisa och hämtade hem hennes mini grisar Skorpan och Bullan. Namnen passade otroligt bra på dem. Skorpan är liten i växten och Bullan är fet och frodig, precis som en gris ska vara :O)
Hemfärden löpte lungt och smärtfritt fram tills att Bullan blev nödig. Då kan man lungt påstå att jag stod på gasen tills vi hittade en p-plats. Åååh du milde vilken stank... Sätt 10 babisar med lös mage i samma bil - ja då vet ni hur det luktade.
Men annars var det lungt. Elias satt i baksätet och hyssjade på oss för att små grisarna skulle få sova ifred. Efter några minuter sov han som en liten gris själv.
ÄVENTYR NR 2
I fredags for Elina och jag med tåg ner till Helsingfors, övernattade på hotell och for på Apassionatan på lördag plus att vi hade god tid på oss att shoppa lite före tåget gick hem igen. Showen var verkligen otrolig!! Jag som hade tänkt ta massvis med foton gick på en nit. Ingen fotografering med blixt. Skiiit oxå. Säkert skulle det ha gått jätte bra, men jag kan inte ta foton utan blixt... Kanske det borde bli dags att läsa genom bruksanvisningen....
Vår starka favorit var nog en man som stod på 2 hästar och körde 6 spann plus att alla 6 hästarna hoppade över hinder som brann! Han var mäktig!!!
Åsnan var oxå en favorit, de fyra shettisarna var små Manolitosar, super gulliga och busiga. De jag fattade extra mycket tycke för var 5 frieser hästar som var jätteduktiga och framför allt en fröjd för ögat. När showen var slut frågade Elina om vi kunde åka nästa år igen, en helt lyckad helg med andra ord!!
Det ända som vi var besvikna över var att det inte fanns någon försäljning av hästgrejer.... Det hade vi sett framemot...
Nå tur att det finns Hööks *ler* det blir väl att göra en beställning - igen -.

1 kommentar:

  1. Tänkt skratt ihäl me åt din beskrivning av äventyr nr 1 =)

    SvaraRadera