KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 10 februari 2011

Rid skoj

Så var den bitande vintern tillbaka.. Blev bara lite uppgiven imorse när jag tittade på mätaren och det stod -22. Jag som hade planerat in en härlig ridtur på Happy tanten idag men nähä. Hoppas på mildare väder mot helgen.
Ibörjan på veckan red Elina och jag tillsammans. Hon på Manne förståss och jag på Happy. Skiiit skoooj!!
Manne gillade inte alls när Happy gick så mycket snabbare än honom hela tiden. Han fick 'studsa på' för att hinna med och var lite små sur men när vi började trava tyckte han det var lika skoj som Happy.
Jag var jätte stolt över Elina, hon har varit i en fas då hon varit rädd för 'allt' och inte vågat något själv. Jag har hela vintern fått gå brevid Manne, men nu verkar det som hon kommit över det. Förstår inte varför hon varit så, för inget har ju hänt. Hon fegade lite först när vi red, men efter en stund var hon sitt gamla jag igen. Härligt!!
Imorgon ska Diesel få en härlig behandling!! Han ska få åka och prova på ett riktigt hundsim till grannen Johanna. Jag ska ta med kameran och se ifall jag får några fina bilder. Jag kan nästan slå vad om att han kommer att bli helt sjövild!! Det ska bli kul att se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar