KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 7 mars 2010

Helgen som gått

Så var helgen med hästmassage kursen över. Det gick lite bättre än vad jag hade förväntat mej faktiskt. Lite nervöst att hålla en kurs för pedagogiskt riktiga människor, när man inte själv har ett minsta humm. Nå vi får hoppas att deltagarna inte var ute efter ett korrekt upplägg utan att de ville lära sej grunderna i massagen och stretching. :0)
Fredagen var teori och lördan var vi i Hannas stall och praktiserade.
Alla fick en halv häst var att både massera och sen också stretcha. Deltagarna fick också leta rätt på de vanligaste ytliga musklerna.
Jag hade också med massage apparaten "äggkokaren" och demonstrerade.

Diesel och jag var ute på en häärlig lååång länk senare på dagen. Vilket otroligt fint väder vi hade igår! Solen sken allt vad den orkade. Härligt med våren!!

Och det absolut bästa på hela dagen!!! Jag e bara sååå förväntans full!!!

Jag sände ett nytt mail till hon som har Charlie och frågade om hon fortfarande hade hästen kvar eller om den var såld. Och naturligtvis skrev jag att jag fortfarande ville köpa honom. Hon svarade nästan genast, Charlie fanns kvar, men.. det kommer en dit på tisdagen för att provrida honom, sen hör hon av sej. Så nu är det liiiite spännande. Tänk om jag får en egen tinker!! Å LJUVA TANKE!!!

2 kommentarer:

  1. KÖR HÅRT! Köper du hästen,ska jag komma och inspektera honom! Hade ni sol igår,det hade vi inte,bl.a snöstorm på kvällen! Har satt meddelande till Anu nu,så att jag får din sida att fungera på mina linkker! Ha det,vi höres!

    SvaraRadera
  2. Låter fint. Absolut ska du komma och inspektera hästen OM jag får köpa den!! Du är så välkommen så :0)

    SvaraRadera