KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 14 mars 2010

Söndag..

Det var meningen att Diesel och jag skulle på agility träning idag, men jag e fortfarande förkyld, så det blev en utödare...
Fint väder har vi haft hela helgen riktigt härligt, men ända aktiviteten Diesel varit med på är när vi var i pulkbacken igår. Han som vanligt vallade kidsen nerför backen och sen sprang han före uppför backen.. Lite trött och slut var han på kvällen(eller flåsig/dåsig heter det väl på en flatt som inte blir trött, utan bara går och går..)

Så har jag gjort en liten tabbe... Det var ju meningen att jag skulle anmäla Diesel till Vasa utställningen i april. Jag ska ju dit både freda kväll och söndag eftermiddag på talko, ställa i ordning och städa bort. Så klart jag skulle ha hunden med på söndan, men jag har glömt att anmäla för den billigare avgiften. Hinner nog anmäla änn imorgon, men för 60 € eeeehhh låter liiite dyrt... Ska tumma på saken över natten så får vi se..

Alltså måste ju bara få berätta vad som hände i fredast.. Vet inte när jag sist hade varit sååå arg. Först fick jag ett mail av hon i Kiruna med tinkern. Jo, han var fortfarande ledig om jag fortfarande var intresserad, så fick jag komma och hämta honom före slutet av april. Jag blev ju sjukt glad och hoppade runt som en liten duracellkanin här på köksgolvet. Yeeeiiii jag ska få hämta min egen lilla tinker kille!!!! Jag mailade tillbaka att naturligtvis tar jag honom, jag ringer imorgon så får vi diskutera.
Nå, glad i hågen for sambon och jag på ett 30 årskalas och var borta några timmar, när jag kom hem gick jag som vanligt in på nätet.. Jag hade fått ett nytt mail av henne. Där hon skrev att det hade blivit lite strul, för de som var och provred på tisdan hade ändrat sig nu och ville nog iallafall köpa tinkern.. Så sorry han är såld.
Jag höll på att gå upp i limningarna, vilken skit stil, hon "sålde" sin häst två gånger. Hon hade ju ingen som helst skyldighet att hålla hästen åt dem när de redan en gång sagt att de inte skulle ha honom. *SKIT*

Nå, man får väl se det positiva ur det hela - jag slapp att köra ända till Kiruna:0) och förmodligen var det inte meningen att Charlie skulle bli min häst heller.

Min häst kommer nog någon dag.... någon gång, kanske fortare än man väntat sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar