KVARNTORPET´S MARETTI

fredag 26 mars 2010

Tinker drömmar

Så var det fredag igen. Tycker bara att det är måndagar och fredagar. Snart kommer våren!! ÅÅÅÅÅÅÅ va skönt!!

Elina och jag kommer att fara till Tammerfors på hästmässan 10 april. Förmodligen kommer Piisa oxå med.

Hundutställningen i Vasa närmar sej.. Borde börja trimma Diesel, eller så går vi via Afghanringen och ser vad vi får för bedömning:0) Han är såå långhårig nu och det bruna börjar komma mera och mera. Speciellt nu, men det blir säkert bättre när han blir trimmad. Men kul ska det vara att få fara på utställning. Det börjar bli ett tag sedan sist.. 6 december..

Detta tar mej på knäna.. Jag söker fortfarande tinker, och har haft några på gång. Undrar just om alla hästförsäljare är lika skumma som de jag har kommit i kontakt med.. Nu senast var det en som med STOR SORG måste sälja sin kära tinker. Osv.. Vi har mailat några gånger och när allt började bli klart kom hon på att ojdå.. Jag har ju funderat att ta föl efter henne, men kanske vi kom överens om det. Jag fatta noll.. Varför över huvudtaget sälja hästen om man har tänkt ta föl efter henne??

Sen hittade jag en annan som jag ringde till, tänkte att det kanske skulle gå lite bättre.Hon var viktig att veta vart hästen kom och allt runt det. Men jag fick ingen syl i vädret, han typ säga vem jag var och sen pratade hon nästan nonstop i en halvtimme. Man kan ju undra vad hon fick för bild av mej då?! Kanske jag borde sända ett mail iallafall.. Tykte mest hon ville se hur många som var intresserad av hästen.
Men jag måste säga att hon hade en riktig pärla!

Nä, nu ska ja njuta av fredan med ett vinglas och en knäckebröd med mycket ost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar