KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 19 april 2010

Med facit på hand..

Jag var på en sadelutprovnings kurs i lördags och det var en riktigt bra kurs. Många aha upplevelser och nya. Här ett typiskt exempel:



När jag såg bilden första gången tänkte jag, fy farao den raderar jag på studs! Andra tanken var åh nej vilken sits, jag kommer ALDRIG att kunna rida normalt.
Men det finns en förklaring till varför sitsen är som den är. Gudskelov är jag INTE SÅ dålig på ridning iallafall.(Därför vågar jag visa detta hemska foto.) Sadeln passar inte framtill så sadeln faller på'rygg' och knäpper upp framtill. Därav benen för långt framåt. Jag försökte att dra fötterna bakåt, men då höll jag på att dratta på näsan. Vilken tur att jag har en bättre passande sadel!!
Roligt med konkreta bevis!

Nu händer det saker i hästhagen här hemma. Grov arbete på gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar