KVARNTORPET´S MARETTI

fredag 30 april 2010

Valborg..

Senaste lördag var jag, kidzen och Jessica till Jalasjärvi på irish cob, tinker utställning. Det fanns många riktigt fina exemplar. Det bästa med rasen är att det sällan finns två exakt likadana, förutom de helfärgade. Jag fastnade för en svart hingst, den var såå fin, men egentligen ganska tråkig och så påminde han om min fd nordsvensk.. Nä, ska de va, så ska det vara fläckigt!

Diesel tar premiär i årets viltspårskogar nästa lördag. Det är i Kajane,Norra Pörtom 7 hundar är med, vad kul det ska bli. Skönt ännu när det inte finns de förbannades älgflugorna att bannas i. Fästingarna finns ju redan.. Tyvärr... Nackdelen med sommar och sol är de otäcka krypen! Jag ska dra ett träningsspår nu i helgen. Få se om han e med i år.. HOPPAS!!

Happy fick en massage behandling idag igen. Hon gillar tydligen dem starkt. Den här gången var hon inte alls lika styv. Så det var väl nog av den långa transporten som hon var styv sist.
Vi har haft många fina skogsturer denna vecka. En dag träffade vi på Yvonne och hennes son, som lekte på andra sidan vägen och så satt deras rottwailer Max och tittade surt på Happy. (Dan före hade han försökt skrämma henne, vilket inte alls lyckades.)Vi stannade och pratade en stund och när vi skulle gå så hade tydligen Happy tyckt att det var sååå skönt att stå i solen så hon var inte alls intresserad av att börja gå igen. Lilla killen satt och iaktog oss när Happy hellre gick lite bakåt än framåt och helst bara stod, så säger han: Vet du vad tanten? Nää svarar jag förvånat. Det där går inge bra, inge bra alls måste jag säga! Yvonne och jag började skratta, han lät ju precis som gubben i reklamen.
(Men vi kom oss iväg utan större problem.)

Nu har jag fastnat med ena handen i chips påsen, så jag får väl ta kväll. Natta lillemannen och ta ett glas vitt, dagen till ära! Ha en riktigt fin valborg och 1:a maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar