KVARNTORPET´S MARETTI

tisdag 13 april 2010

Nu e Happy hemma!!!

I fredast for vi, sambon och jag till Luleå. Jag ringde Helena när vi var framme och hon skulle komma och hälsa på efter en halvtimme.
Vi väntade och efter en stund ringde hon och sa att hon var just där var vi var, jag tittade ut och blev superglad!! Hon kom dit ridandes på Happy!
Jag rusade ut och där kom hon, min lilla tinker, så fin så fin. Precis, man kan kalla det kärlek vid första ögonkastet. Hon var sååå mycket vackrare än på bild!

Lördag morgon for vi till stallet, jag och Helena for ut på en kort ridtur. Jag på Happy och hon på Bebbelino, hingsten hon använder i aveln. Det var så kul för hon var imponerad av Happys långa steg. Så hon frågade om jag tyckte att hon gick fort. Nä, svara jag och Helena tittade länge, nä sa jag och började skratta, jag e van med travare :0) Men visst har hon på bra med fart när hon är ute med tanke på att hon bara är 145cm.

Resan hem gick bra. Hon började trampa i Oulu, men det var inget större problem. Resan tog ju runt 9-10 timmar, så vem skulle inte få i närverna att stå i en hästtransport så länge.

Idag var hovslagaren och fixade hovarna på henne och jag tog min premiär tur på henne. Sadeln kom igår, men jag min lilla dummer kom ju på att det inte kommer ngn sadelgjord med sadeln så jag fick lov att beställa från Hööks först i söndast...
Så jag for ut barbacka en kort vända. Det gick riktigt bra faktiskt, fast det hade varit roligare med sadel så vi fått trava ordentligt. Hon har superhärlig trav, men med en ny häst på nytt ställe tyckte jag att det räkte med små stumpar trav lite här och där.

Ända som hon var 'rädd' för var grannens lilla väderkvarn som vingarna snurrade på. Kunde inte annat än börja skratta åt henne. Hon som inte är rädd för nånting, men en kvarn... Och hon som gått på High Chaparall (eller hur det skrivs) som vagnshäst och dragit runt med skränande fyllesvin mm.. Men är det ett nytt ställe så är det..


Min lilla tant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar