KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 20 maj 2010

Jakten på den perfekta ponnyn fortsätter...

Här om dan fick jag spunk! Alltså ordagrant!! När jag hittat ngn shettis som jag tyckt om och börjat förhandla med säljaren går det bra ända tills vi kommer till punkten: Vi bor i Finland. Ojo ojj nä oj vad det är långt bort.... Så jag tog saken i egna händer och satte ut en annons själv, där jag poängterade stort att Vi finns i Finland!!
Följande morgon hade jag redan två som var villiga att sälja till Finlan. Den ena tog jag kontakt med. Hon hade en jätte mysig svart shettis på 105 supersnäll och härlig på alla vis. Hon tyckte inte att det gjorde ngt att han for långt bort, bara han får det bra. Och jaa, det får han ju förståss hos oss! Nu förhandlar vi och sista bollen ligger hos henne nu. Så nu är det spännande, spännande, spännande....
Nå den som lever får se..

Var ut med Happy i morse på en lika mysig skogslänk igen. Longerade lite när vi kom hem, det gick riktigt bra. Hon e duktig min lilla tjej!

Diesel har oxå gått promenader, synd att det varit så pass varmt som det varit nu de två senaste veckorna. Har inte ens funderat på att dra något blodspår heller. Vi väntar på lite mildare tider, och det lär ju komma redan nästa vecka. Så till dess har vi semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar