KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 9 maj 2010

Jakten på ettor

Hups.. Har tydligen haft mycket på sistone.. Nu är det härliga tider kanske den bästa årstiden iallafall. Nu väntar alla på solen, värmen och sommaren. Tyvärr oxå dessa eländiga flugor, knott, krankar, fästingar och förbannades älgflugor..som kommer med på köpet..

Väiski lillhingsten vår har varit på sin första utställning och fick en 3:a. Han fick en ganska bra bedömning, de var 2 som fick 2:or och två som fick 3:or av hingstarna. Men han e kul Väiski, han kom dit blyg och försiktig men for hem som en riktig hingst. Lite förstörd var han över att han tyvärr inte var den enda hingsten i sin lilla värld.



Happy tycker jag har blivit lite smalare sen hon kom. Men lite svårt att säga när jag ser henne alla dagar..Jag har ridit ganska mycket på sistone och nä vi är inte på samma våglängd ännu, det blir bättre. Hon har fått lite skorv igen,jag hittade något från relaxantanimal.fi. Beställde både vårdandetvätt och salva mot mugg,skorv och andra hudproblem. Hoppas det är lika bra som de lovade.

Diesel har gått tränings spår och de har gått så där. Vi var på första spårtävlingen i lördags och det gick betydligt bätre än vad jag hade förväntat mej. Det brukar inte gå så bra på årets första prov med tanke på alla djur som rör sej hej villt i skogarna. Mycket goda dofter med andra ord.
Men tur hade vi alla som startade, ingen avbröt eller fick 0. En fick faktiskt hela 50 poäng! De ni, det hade inte suttit helt fel.
Diesel fick en 2:a med 36 poäng. Ingen hög skrällare, men Gud vad glad jag var när vi kom fram till klöven!!
Tyvärr har jag en hund som blir helt ding i huvudet när han ser vatten. Han glömmer allt annat, bara ser vattnet och det gör inget fast det bara är en pytte liten vattpöl. Men bara han kan kasta sej ner och bli blöt, åååh dagen är räddad. Sen tittar han sej runt och funderar vad fan gör jag här mitt ute i skogen.. Hade Diesel varit en människa hade han varit en riktigt bimbo/diva han e bara för mycket ibland.
Inget illa menat men en riktigt platino blondin det är hans rätta jag =0)
Spåret som vi hade i lördags var ganska tort, men just vid hoppet, en liten bit bort fanns det en större vattenområde med en pytte liten holm imitten. Vem ångade dit med rekord fart? Precis.. Pölen var väl kanske 20m i diameter. Först var han och (ordagrant) badade där, sen kom han upp och försökte hitta spåret vilket som misslyckades och vi hamnade på andra sidan pölen.
Domaren stod och småflinade när Diesel var på väg igen ner i vattnet igen mot domaren och spårvisaren. Jag hann tänka att vad fan ska jag nu göra, känner inte för att ta ett iskallt bad iallafall, men domaren räddade mej i sista stund och sa skrattande att jag inte behövde simma idag. Jag kunde inte annat än dra på smilebanden och tacka. Det blev vår första och ända tapp. Resten gick vi på sparlåga. Diesel började bli trött och motivationen sviktade, som domaren senare sa: Det verkade som han skulle behöva mera Diesel nästa gång..
Japp då ska vi tanka ordentligt!!
Nu fortsätter jakten på de två försvunna ettorna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar