KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 23 maj 2010

Trav i Kstad

Så har ännu en helg gått. Snart är det midsommar!!
Vi har planerat att stallet ska vara klart tills dess. Då först börjar mitt jobb. Då blir det att måla, måla och åter måla.
Imorgon blir det att börja gräva ner pålarna till stakete. Så det tar sej, sakta men säkert..

Goda nyheter inom ponnyjakten. Imorgon blir det att betala handpenning på den lilla parveln i Uddevalla. Få se sen när han landar på finsk mark. Har bestämt att jag inte sätter in någon bild före hela affären är klar. Men jag kan lova, han e fager!!

Igår longerade vi Happy igen. Imorgon blir det ridtur som gäller. Ifall det inte regnar tegelstenar förståss. Värmeböljan har tydligen slagit om till regn.
Kanske det blir ngt blodspår åt Diesel i veckan oxå. Borde slippa och träna med honom innan nästa tävling.

Jag och kidzen var på träningstrav i Kristinestad idag. Kul som vanligt. Träffade många gamla bekanta. Kanske man borde åka på trav lite oftare...
Vi köpte ett longeringsspö och nya skor åt Happy. Var ute efter staketstolpar, men han som sålde hade inga med sej. Nåja, ny ursäkt att åka på nytt trav då.. haha..

Under helgen har det oxå varit bla anlagsprov i Nämpnäs. Det hade gått riktigt bra. Många som fick genom sina hundar. Vi startade inte.. Vi håller ledigt hela detta år, med tanke på att vi kanske (läses Diesel) blir mera mogen/vuxen. Med andra ord väntar jag på att poletten ska trilla ner... Som den knappast aldrig kommer att göra. Men allt går förutom en nyfödd bebis...Tvi den som ger sej..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar