KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 17 maj 2010

Ryssvärmen

Nu kan vi väl inte behöva klaga på vädret iallafall!! Oj vad härligt!! Varmt och skönt med små regnskurar som rensar luften. Fortfarande inga förbenade flygfän ännu, några kanske....
Började fundera om jag kanske borde anmäla Diesel till någon utställning i sommar. Närpes utställningen hade jag funderat lite på, men anmälningsdatumet är utgått.. Jaha, kanske Tuuri... samma sak... Jaha, måste kolla lite till. Vart månne min inspiration tagit vägen? Kanske Björneborg om det inte finns någon grupputställning på nära håll..



Nu har jag tillfälligt löst detta bedrövliga sadelproblem. Den gamla jag lånat av Kicki passade bra. Med lite små finesser blev den ännu bättre. Jag satte dit en svansrem och nu hålls den på plats! Tadaaa!! Min lilla ponny..
Jag var ut och red imorse och det var riktigt kul. Happy var inte det minsta störd på sadeln! Nu var vi mera på ett hon och jag.
Ända vi störde oss på idag var en bonde som minsann hade en riktig penisförlängare. Föreställ dej, när inte ens skogsvägen ner till åkrarna räkte till, utan yttersta hjulparet på såmaskinen var utanför vägen!
Nåja den besten mötte vi.. Vad göra? fanns ju inget rum för oss.
Vilken tur att jag har en så pass lugn häst, för vi var tvugna att backade in mellan några träd och väntade tills ekipaget hade passerat! :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar