KVARNTORPET´S MARETTI

onsdag 11 augusti 2010

En aktiv dag..

I lördas var Diesel på spårprov igen, i Petalax den här gången. Det gick inget vidare alls. Redan efter 5 meter drog han av spåret och hade med mycket möda och stort besvär att hitta tillbaka på spåret, men det lyckades. Efter andra hörnet fick han vittring på ngt färskt vilt och drog igen av spåret. Vi fick en tappt (hukka) och for iväg igen. När vi kom till legan gick han lungt 30 cm bredvid och visade inget tecken på att han hade observerat att den fanns där. Sen drog han av spåret igen och efter en lite stund sa domaren och jag nästan i mun på varandra att vi tackar för idag.
Vädergudarna var oxå lite för generösa med värmen denna dag, med andra ord inte vår dag.
Med facit på hand skulle jag ha tackat för mej redan efter de första 5 metrarna. Jag visst ju nog vart det skulle leda... Men då det finns det där lilla.. tänk om..
Nu vet jag inte när vi startar nästa gång, om det blir på det här året eller om det blir först nästa. Den som lever får se..

Tog ett morgon pass med Happy, vilket gick relativt bra. Hon hade en lite sämre dag, det började segt, men efter en stund piggnade hon till och sista delen av passet gick riktigt fint.

Senare på dagen var jag ut och cyklade med Diesel, som kom haltande hem. Hade förmodligen sträckt en muskel i vänster fram. Han fick en massage/stretsching omgång när vi kom hem. Nu ikväll märks inget, så det var förmodligen en lindrig sträckning.

Elina var och red Manolito i skogen ikväll och jag var med på joggingrunda. De travade nästan hela tiden, så nog fick jag jogga minsann. Men roligt hade vi och hon bestämde att vi MÅSTE ju bara göra om det!! Jaa inte mej emot.
Elias fick följa med Patrik och köra grävmaskin under tiden, det var ju kvällens höjdpunkt, fast han somnade efter ungefär 15 minuter.

Gårdagens bästa var ju iallafall när jag beställt från Börjes Tingsryd Kotimäki, kom det ett sms från Matkahuolto att jag kan hämta mitt paket i Kerava. Vilken omväg... Men jag ringde dit imorse och damen jag talade med var lika fundersam varför paketet hamnat där.. Men hon skulle genast skicka det på rätt adress. Så förhoppningsvis får jag min efterlängtade film om tömkörning och naturligtvis annat smått och gott kanske redan imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar