KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 22 augusti 2010




I fredags ordnade SÖK lydnadsprov i Närpes. 12 ekipage var med, 2 i elitklassen.
Måste bara säga att nog är de duktiga. Fast inget i min smak tyvärr, lite för militäriskt och strikt. Nä tacka vet jag rally-lydnad där får man åtminstone se glad ut och framför allt ha roligt!!
Nästa helg ordnas Strand cup finalen i Agility även det i Närpes eller rättare sägt i Bäckliden.
Diesel och jag har kommit så långt inom de här två grenarena att Diesel lämnar hemma och jag skriver protokollen. Visst har vi kommit lång?? Längre lär vi inte komma heller för den delen. *ler*.

Häst agility, kanske det är något för hästarna och mej.

http://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo

Jag har inte satt in några smarta köp på urlänge, men här kommer några:


Diesels favorit mat.

Ny inköpt film, faktiskt riktigt lärorik. Rekomenderas!

Inköpt åt Happy i början av sommarn från Hööks. Jätte bra barbackagjord!










2 kommentarer:

  1. Men du Johanna! Prova att ge Diesel Orijen som foder istället. Mina hundar mår kanon av det, och det är inget spannmål i fodret... 70% protein och 30% grönsaker och örter. www.orijen.se för mer info. Du kommer garanterat se skillnad på pälsen och allting :) Tipsa tipsa :) Hmmm barbackagjord, lite skeptisk är jag ;) Mvh Erica

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Erica!
    Ska kolla upp Orijen. Diesel tycker om doggy, han är jätte kräsen och har ätit dåligt före han fick det, men nu äter han doggy två gånger/dag och har satt på hullet. Barbackagjorden är jätte bra på Happy, när hon e modell lite bredare.

    SvaraRadera