KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 26 augusti 2010

Pris bomb!

Måste bara få berätta om dagens höjdare, jag var och kollade priser på elband och stolpar idag. Men jag höll på att få spader.

Jag var in på "lokala lanthandeln" eller vad jag nu ska kalla den.. Gubbarna där var inte alls intresserad av att sälja något utan bara skyllde på att det inte hörde till deras avdelning.

Nåja, jag hittade en som nog kom och hjälpte mej tillsist. Trodde jag skulle dra av när jag frågade priserna på stolparna, de som är 110cm kostade 2€ och de som var 150cm skulle de ha 4€ (håll ie er) STYCK!!! Jag måste ju bara fråga om han var seriös?? Jodå, det var han.

Visst har jag världens bästa häst och ponny men se ALDRIG jag skulle ge 4€/pinne!!
Elbanden var oxå rena rama guldgruvan, men det var ju "märkes" band, men vem **n ser det ute på en åker?? Han skulle ha runt 40€ för 200m band som är 2cm brett. Vågade inte ens fråga vad 4 cm skulle kosta..
Ganska klart det blev ingen affär av där inte!
Om ca två veckor ska jag baxa ungarna i bilen och susa upp till Vasa, på trav för ombyte. Det var ju inte igår jag senast var på trav direkt. Tänk så tiderna förändras och för bara några år sedan var jag nästan varje vecka på trav. Vem vet det kan ju komma igen bara ungarna blir äldre, men inte just nu.
Ska passa på att kolla hästgrejer där oxå, vet med säkerhet att elbanden och stolparna är billigare där :0)

5 kommentarer:

  1. Ja jag va ti Vasa å sku läjt elsnör, stolpar å strömlåd... Men si he sluta i att tå vi ÄNTLIGEN hitta hede gamla löjliga agrimarket så hadd e ju stängd fö 10minut sedan... så jag had itt naon betär lycka ja heldär... Så om et far på trav vill jag mie! :)
    Men ja vill ju itt ha band utan tådde som sir ut som räipän... OM e finns naschtans...

    SvaraRadera
  2. Vi kan hoppas på att det finns på travet. De har nog haft strömrep oxå. Har haft farsan att spana.. Vi håller tummarna att vi hittar. Annars tar vi skåpet och Pizzabåten till Umeå på shopping, lär vara nästan hälften billigare i Grannlandet.

    SvaraRadera
  3. Helena-Coloured Cobs29 augusti 2010 kl. 23:35

    Hur mkt är det i svenska pengar?

    SvaraRadera
  4. Hööks då? Eller börjes tingsryd? Postorder :)

    SvaraRadera
  5. 4 € är 37,42 SEK.
    Jo, jag har funderat på postorder faktiskt. Tyckte att Börjes hade mänskliga priser.
    Stolparna får jag väl gå till skogs och hugga i vinter ifall inget jobb yppar sej :0)

    SvaraRadera