KVARNTORPET´S MARETTI

söndag 25 juli 2010

En bra spårdag

DIESEL, MIN DIESEL

Yeeii!! Diesel tog sin andra 1:a i torsdags. Nu kan jag bara meddela att hans karriär för tillfället INTE är över!! Nu jagar vi sista 1:an.

Han fick 44 poäng av 50 möjliga. Ett risigt och nästintill oframkomligt spår hade vi, men Diesel verkar gilla utmaningar. Själv ser jag ut som om ngn hade misshandlat mina armar, en hel massa blåmärken efter närkontakt med diverse träd.


Diesel börjar bli sitt gamla jag igen. Han har haft problem med analsäckarna i år igen. Men för en tid sedan var jag till veterinären och tömde dem och de var fulla och stank. Ingen pencilin denna gång, men få se hur länge det tar tills de ska tömmas igen.


Imorse flyttade denna stilige unge man in hos oss. Han fick namnet Karlsson. Efter Elias´stora favorit, Karlsson på taket. Ännu har inte Diesel och Karlsson träffats. Undrar hur det kommer att gå....


Och stallet är nu färdigt målat på utsidan. Målan är köpt till insidan som förhoppningsvis blir klar i veckan. Höbalarna hemkörda så nu är det bara att invänta hästarna. (Men det tar nog mera än en månad ännu.)





2 kommentarer:

  1. Men oj vilken söt liten ung herreman ni ha hitta! =) Å Elias e säkert i stjärnor åv att ha fått en Karlsson i huse!

    SvaraRadera
  2. Jodå Elias är i stjärnorna, få se vad Elina säger när hon kommer hem.. Säkert lika lycklig!

    SvaraRadera