KVARNTORPET´S MARETTI

tisdag 27 juli 2010

Flitiga Lisa...

Idag har det varit lite mildare väder så då passade jag på att rida Happy.


Vi tränade mest på volter och halter. Hon var riktigt arbetsvillig och ville göra bra från sej. Sken som en sol genast jag berömde henne. Sen provade vi allt i traven och det gick nästan lika bra. Hon hade inte såå brådis i hörnen och 'pullade' inget alls. Heter det pullar i rid sammanhang?
Inom travet, jo. Nåja ligger på med andra ord.

Jag var jätte nöjd med träningspasset och faktiskt tror jag att Happy var lika nöjd.




Med tanke på hur hon var igår när jag skulle longera henne. Hon hade ingen som helst aning om vad det var. Vadå? Ska jag gå dit? Är du riktigt sääker?? Nä varför gå när man kan stå.. Vilket resulterade i att det inte alls gick bra. Nåja alla dagar kan inte vara bra dagar..



Efter att jag pysslat lite med henne efter ridningen var det Manolitos tur. Vi tog en promenad genom byn. Attans, den lille gullungen ska jag köra in i höst. Han är bara för härlig!! Tror absolut att han kommer att bli en bra körhäst! Lugn och snäll och inte rädd för nånting. Imorgon kommer äntligen Elina hem så då får de börja rida igen.


Energin idag räkte oxå till åt Diesel, vi har varit ute på länk som vi kombinerade lite nytta med nöje. Han apporterade pinnen. Till på köpet var han så givmild idag och tyckte att det var kul, för han kom tillbaka med pinnen och flisade inte heller sönder den.

Nästa spårprov är nu klart, det blir den 07.08.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar