KVARNTORPET´S MARETTI

lördag 17 juli 2010

Tävlings närver

Idag har vi varit och badat Diesel, Elias och jag. Diesel NJÖÖÖÖT till max, ville inte alls komma upp ur vattnet.

Gjorde dagens bravur igår kväll. Diesel och jag ska på ett natt spårprov till Kajane. Det bästa och häftigaste är att Malax Grythundsklubb borde vara första föreningen i Finland som håller ett nattprov!! Häftigt!!
Mindre häftigt var det inatt när jag höll på att lämna i skogen... Som tur var kom Marica och hjälpte mej. Hade 100 meter kvar av spåret att bloda och jag såg absolut ingen markering!! Ganska obehagligt kan jag påstå. (Till på köpet har jag varit mörkrädd, inte direkt mera, men inget att skoja om och sen fick man hålla alla hjärnspöken på avstånd.) Men det gick ju smärtfritt.
Lite nervös är jag för ikväll kl 23.00 börjar inskrivningen och första spåret ut är säkert lite före 00.00 och jag ska vara spårvisare. Som tur är det ett öppenklass spår så det borde inte vara sååå invecklat. Sen har jag en paus och efter det ska jag guida mitt eget gjorda spår. NERVÖS måste jag tillägga. Har massa med fjärilar imagen. Hoppas att det går bra!
Efter det hoppas jag på lite paus och sen ska Diesel spåra. Det går som det går, det är jag inte nervös över. Kan inte göra ngt heller annat än följa efter.
Får verkligen hoppas att vi får använda pannlampa och ficklampor, annars är nog loppet kört..

Som sagt det är lite skrämmande, men ändå spännande. Måste börja peppa mej att det kommer att gå bra.
Håll tummarna gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar