KVARNTORPET´S MARETTI

onsdag 8 september 2010

Härliga höst


Typiskt att det ska finnas så många måsten just idag när det är en jätte fin höstdag. Det blir väl att beta av dem en efter en..
Lillkillen har frisknat till och for till dagmamman imorse och jag får husera som jag vill idag :0)

Började dagen med att åka till mina mysiga, gosiga, härliga, håriga hästar. Satte in ny halm i "sovladan" och tog med Happy på en riktig rivig ridtur.

Vi fick ÄNTLIGEN rida på åkern, åååh så härligt. Happy var lika ivrig som mej att komma dit. Vad hon njöt när jag släppte henne i "wilda western" galopp över hela åkern! Yiiiihhaaaaa!! Hon flög fram och ville bara fortare, fortare,fortare. Vem har påstått att hösten är tråkig? Tänk om man fått ha åkrarna att rida på hela året? Men förståss.. det skulle knappast vara lika kul då. Nu är det bara att hoppas att bonden plogar ner sin åker först riktigt sent i höst.

Sen var jag och köpte nya höstblommor till mammas grav.
Diesel och jag kommer att delta i Kvarkens spårprov på söndag. L och jag orienterar upp spåren imorgon och blodar sen på lördag. Sen blir det att hoppas att Diesel får sin sista 1:a. Snälla håll tummarna!!
Var förövrigt på en föreläsning om ehandel igår och den var intressant. Vi fick lära oss hur vi bygger upp webbshoppar och hur man ska gör sin hemsida mera attraktiv.
Nä, nu tillbaka till verkligheten, borde städa, skicka in övningar om flaschen och plugga vidare. Bara en vecka kvar med webbmaster, blev ju antagen till datanom utbildningen som startar nästa onsdag. Det blir intressant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar