KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 16 september 2010

Underbara hästar

Vi håller på med att sätta upp utelampor och lampor i stallet och förrådet. Visst fanns det lampor med i stallspaketet, men inte tillräckligt. Vi har nu satt upp ett lysrör i stallsgången och ute blir det några lampor oxå, plus strålkastare sen i vintermörkret.
Beställde idag strömband från Börjes så förhoppningsvis kommer det redan i början på ny vecka. Sen blir det bara att vänta och se när jag tar hem hästarna. Så här nära har det aldrig varit förr!!! Oj vad jag väntar!!
Happy stressar inte lika mycket mera. Det är ett riktigt nöje att rida henne numera, slår inte knut på sina egna ben mera och ej heller håller hon på med att kasta upp mulen i vädret och rusa iväg. Även på ridplanen är hon helt annan, inga mera travhäst metoder. Hon är en pärla MIN HAPPY!!

Manolito har fungerat som hund den här veckan. Det har varit ganska mycket olika aktiviteter på kvällarna så Elina har inte hunnit med att rida så ofta. Manne är ändå nöjd då han ser att jag kommer med grimman och grimskaftet för då vet han att nu går vi på en skogslänk. Även han är en pärla och så e han sååå mysig!!

Nu har jag börjat på datanom utbildningen som är på 2,5 år, 90 studie veckor. Jepp man blir väl en inbiten datanörd som vuxen. Det bästa var iallafall när vi fick våra studieplaner som vi skulle kryssa för om vi ville delta eller om vi önskade bli befriade från olika 'ämnen'. Fast jag läst typ PHP, HTML programmering och dyl hela sommaren, kryssade jag gladeligen för att delta. De kurserna kommer först nångång nästa år, så jag misstänker att det kan vara lite bortglömt då. Precis, jag hade inget jag ville befrias från.(Nörd)

Fast nästa vecka hade jag nog kunnat skippa att närvara iallafall. Vi kommer att öppna ett facebook konto och skype konto... Nåja, det är bara tre timmar vi har...

1 kommentar: