KVARNTORPET´S MARETTI

måndag 6 september 2010

Mini grisar

I fredast var kidsen , jag och svägerskan till Nykarleby och tittade på minigrisar. Hon köpte två styckna till sin verksamhet. Ganska gulliga var de faktiskt ca 40 kg väger de som fullvuxna. De finns i olika färger. Hon bestämde sej för en prickig och en röd. De röda är rätt sällsynt.

Här är en bild av några gulliga minigrisar.

Härligt ställe vi var till, de hade hästar, ponnisar och föl, får och lamm, hundar och 11 labradorvalpar, katter och lurviga kattungar och minigrisarna och deras kulttingar förståss. Det fanns oxå olika sorter av fjäderfän, fast de var inte lika mysiga..

Ett smart köp har jag oxå hunnit med => jag har köpt en ponnykärra åt Manolito!! Det tar sej minsann.. Nu är det selen kvar, men den kommer nog med tiden. Sen får vi väl se hur det går med inkörningen. Jag tror inte att det kommer att bli några som helst problem med det. Han är en sån klok liten man! (Bilden på kärran kommer sen.)

Lördan var jag med E-L (Leva-Leva som Elias kallar henne) till Solf skogarna och gjorde ett spår till DM (distrikts mästerskapen) i viltspår. Det var lite spännande, men igår när allt var över,kunde vi nog påstå att det inte var så mycket värre än ett vanligt prov. Okej.. lite värre var det nog.



Tvättade och skrubbade Diesel riktigt ren igårkväll. Oj så smutsig han var! Förvånar mej inte ett dugg, med tanke på var han brukar simma när vi är på länk..Men nu är han så mjuk och len i pälsen igen och doftar gott.
Vi har sluppit med på Kvarkens retrivers spårprov ny helg. Vet inte riktigt säkert om vi ska starta eller ej.. Måste fundera lite..

Inget trav för min del idag. Lillkillen är hemma, förkyld och lite stegring har han och själv har jag dåligt med rösten.. Synd med tanke på vilket härligt höstväder vi har idag.
Och nu äntligen har jag fått 'min' stubbåker att rida på, men före jag hinner dit har de väl hunnit ploga ner den.. Hoppas vi är på fötter imorgon igen!

1 kommentar: