KVARNTORPET´S MARETTI

torsdag 30 september 2010

Torsdags funderingar

Vilken härlig höst vi har! Oj vad jag gillar det här vädret, så länge det inte regnar vill säga. Ännu så länge är det härligt när det inte är några leriga tassar och leriga hovar att tvätta varje kväll. (Fast i och för sej är det ju mysigt på sitt sätt det oxå..)
Igår longerade jag Manne och idag har vi varit på promenad genom byn.
Happy har fått sitt stressiga jag tillbaka, för stunden får vi hoppas. (Tror att det har med flytten att göra.) Jag har ridit henne lätt varje dag och jag tycker att vi börjar se ljuset i tunnels slut. Vilken tur att hon inte sticker eller gör andra yra grejer. Hon bara kastar med huvudet, tuggar febrilt på bettet och styr nosen i vädret. Det går säkert över!
Det är otroligt skönt att ha hästarna här hemma på gården. Nu får jag rå om dem helt själv. En dröm - en livsstil - mitt liv - såååå härligt!!!
I nästa inlägg lovar jag sätta in nya bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar